0
سبد خرید شما خالیست!
میتواند برای مشاهده محصولات بیشتر به صفحات زیر بروید

آشنایی با پروژکتور

theneedetimeforblog 7 blog.details.readingtime.minute
نویسنده : contentcreatorgroup
1402/12/20
نظرات وبلاگ 0

به صورت کلی پروژکتورها با توجه به رنگ بدنه،جنس،نوع،قدرت نوری و... تقسیم بندی میشوند که با توجه به  تمایز بین آنها، قیمت آنها نیز دچار تغییر میشود .در تقسیم بندی جامع و کلی پرژکتور ها معمولا در وات های 50 تا 600 عرضه میشوند که سه نوعLED power، COB و SMD  هستند.

پرژکتور یک نور مصنوعی با پرتو وسیع و با شدت بالا است. آنها اغلب برای روشن کردن محیط های بیرونی از جمله زمین های بازی در فضای باز استفاده می شوند در حالی که یک رویداد ورزشی در فضای باز در شرایط نور کم برگزار می شود. انواع متمرکزتر اغلب به عنوان ابزار نورپردازی صحنه در اجراهای زنده مانند کنسرت ها و نمایش ها استفاده می شود. 

پرژکتورها به طور خاص برای روشنایی فضاهای بیرونی طراحی شده اند. آنها می توانند پرتوهای وسیع تری از نور، معمولاً تا 120 درجه تولید کنند.پرژکتوردارای 2 نوع اثر نور است. افکت نور گسترده برای پوشش مناطق بزرگ و افکت نور باریک برای تمرکز بر مناطق کوچکی که ممکن است در شب نیاز به برجسته سازی داشته باشند. در تاریخچه پروژکتور ها اولین مسابقه فوتبالی که زیر نور پروژکتور برگذار شددر سال 1878 در برامال لین در شفیلد بود.

تفاوت نور های LED معمولی  و  استفاده شده در پروژکتور در جلوه های بصری نور است. نور های LED نمی توانند منابع نور زیادی ایجاد کنند، در غیر این صورت جلوه بصری کسل کننده به نظر می رسد.

کجا می توانم از پروژکتور استفاده کنم؟ بالای گاراژ، سوله یا سایر ساختمان های باغ، بالای دروازه، و همچنین مناطقی که راه های ورودی، ورودی ها و مکان های پارکینگ را روشن می کنند. پروژکتور برای نورپردازی مناطق بزرگتر مانند معابر، انبار، زمین های ورزشی، پارکینگ ها و غیره استفاده می شود. از برخی پرژکتورها برای برجسته کردن مناطق کوچک مانند اشیاء نمایشی، تبلیغات، نمایشگاه ها، نمایشگاه ها، مجسمه ها و غیره استفاده می شود. نور پروژکتور چقدر روشن است؟پروژکتورها دارای طیف وسیعی از خروجی های روشنایی هستند، شاید بیشتر از هر نوع نور دیگری. می‌توانید پروژکتورهایی  را پیدا کنید که خروجی بین ۷۰۰ تا ۲۰،۰۰۰+ لومن دارند.  اینکه کدام یک را انتخاب می کنید در درجه اول به میزان بزرگی فضایی که برای نورپردازی نیاز دارید بستگی دارد. تاریخچه اختراع پروژکتور به حدود سال 1878 برمیگردد

 پروژکتور فوتبالی چیست؟پروژکتور ها نورهای مصنوعی با شدت بالا هستند که در زمین های فوتبال برای اطمینان از ایمنی بازی در زمانی که نور طبیعی کافی در دسترس نیست استفاده می شود. با توسعه فناوری های فوتبال و پخش تلویزیونی در سال های اخیر، تقاضا برای نصب پروژکتور با کیفیت بالا افزایش یافته است.

 آیا پروژکتور برای چشم مضر است؟در موش های آزمایشی، نور شدید باعث آسیب دائمی شبکیه می شود. اگر نور دارای شدت نور خورشید باشد، زمان های کوتاه قرار گرفتن در معرض می تواند باعث آسیب شود. اگر نور کاملاً روشن نباشد، قرار گرفتن در معرض مزمن طی چند روز تا چند هفته می تواند باعث آسیب دائمی شود

 پروژکتور چقدر داغ می شود؟پروژکتور اتلاف حرارت خوبی دارد. دمای کار معمولی 40-60 درجه است. اگر در کنار مواد قابل اشتعال قرار نگیرد، می توان از آن در داخل خانه استفاده کرد. 

آیا پروژکتورها مناسب فضای باز هستند؟

پروژکتور یک وسیله بزرگ و قدرتمند است که دارای پرتو گسترده قدرتمندی است که بیشتر برای استفاده در فضای باز برای روشن کردن مناطق بزرگتر در شب استفاده می شود. آنها به طور کلی در استادیوم ها، عرصه های داخلی و خارجی، انبارها، زمین های ورزشی، راهروها و بسیاری از مناطق بزرگ دیگر استفاده می شوند.

پروژکتورهای اس ام دی 

این نوع پروژکتورها نسبت به مدل سی او بی  قدرت پخش نور بالاتری دارند ولی پرتاب نور کمتری دارند و برای محیط های پارکینگ و حیاط منازل  و مکان هایی  با ارتفاع کمتر از 6 متر کاربرد مناسبی دارند . از پرفروش ترین پرژکتورهای بازار ایران هستند و عموما شرکت ها با تکنولوژی برق مستقیم یا دی او بی محصولات را تولید میکنند که اکثر شرکت ها تا 200 وات این محصول را عرضه کرده اند. در ایران این محصول با نام پروژکتور بلالی نیز شناخته میشود 

 

 

پروژکتورهای ال ای دی پاور

این نوع از محصولات روشنایی دارای ال ای دی های یک الا سه وات پاور هستند که روی آنها یک عدد لنز قرار دارد و در وات های 7 وات تا 48 وات می باشد اما در برخی مدل ها در وات های بیشتر نیز تولید میشود .

اکثرا این مدلها در  نورپردازی دیواره ها و نما ساختمان و برج ها و درختان و پل ها و ... استفاده میشود زیرا دارای پرتاب نور ی مناسبی هستند. این محصولات به علت استفاده از ال ای دی پاور  به صورت تک تک دارای زمان مونتاژ بیشتری هستند. و عموما نسبت به وات های مشابه گرانتر است.

پروژکتور  سی او بی 

 این دسته از پروژکتورها دارای وات های 

نظرات کاربران
blog.leaveyourcomment
blog.joinus
افزودن نظر جدید
افزودن نظر جدید
acceptingtosubmitcomment
مشاوره و پشتیبانی